Halv åtta hos mig – Nutrilett -style Middag!

Hej på er!

Som ni märker har jag inte bloggat nu på ett BRA tag, och det beror på att TRE inte har någon täckning i vårt avlånga land. Vi har varit på en liten semester, och även firat kära mamma som fyllt 70 år, och naturligtvis saknades täckning på hotellet där vi bodde. Lägg därtill att min Iphone fortfarande har spräckt skärm, så det gick inte att göra några storverk från den heller tyvärr.

Nåväl. Nu är det ju faktiskt som så att idag är min viktresa (åtminstone den delen som är sponsrad av Tactiq och Nutrilett) slut!  Jag kommer att redovisa resultatet i nästa inlägg för er som är nyfikna.

Sista uppdraget ska redovisas, och det blev inte heller riktigt som jag tänkt mig. Tanken var att göra en middag med nyttigt innehåll i sann ”halv åtta hos mig” anda, och middagen gjorde vi också – bara det att vi fick ett sent återbud från våra gäster, så där satt vi med vår middag ”bara” vi i familjen.

Nåja, eftersom viktresan är slut, och det inte finns fler dagar att leka med, så redovisar jag ändå vad vi lagade och åt såklart!  Både förrätten och efterrätten var nya för oss, men väldigt goda!

Förrätt:

Fruktig sallad med ost och nötter

Smaskig sallad med härlig fruktsmak från Kiwi, och tuggmotstånd tack vare cashewnötterna. Vi skippade faktiskt osten, då det är rätt mycket kcal i den, men receptet till salladen hittar ni här:

http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14427

Huvudrätt: 

Grillad fläskfilé / kyckling, med halloumi och grönsallad.

Enkelt, gott, och inte alls speciellt onyttigt. Vi skippade kolhydraterna (potatis, ris etc) och körde lite LCHF-stuk. Något som jag kommer att fortsätta med framöver för att hålla fettot borta. Jag kommer inte att köra ren LCHF, men jag kommer försöka att äta mindre pasta, potatis osv än tidigare. Dessutom kommer jag att byta bort mellanmål mot t.ex en Nutrilett Bar eller Shake. (Jo, de smakar faktiskt fortfarande bra t.o.m efter de här tio veckorna)

Dryck: Pepsi MAX. Inte så nyttigt, men iaf inga kcal att tala om :). Gott va’re också.

Efterrätt:

Kesella vanilj, hallon, krossade digestive-light kex (som inte är så jädra Light trots allt) och lite Paulun-Musli äpple och kanel.  Givetvis med KAFFE till.

Finns inget recept på detta, utan min fru rörde helt enkelt ihop detta på fri hand. Något hon gör rätt ofta, och är mycket bra på :D. Tack älskling!!

Resten av dagen böts ut mot Nutrilettprodukter, eftersom det var ganska mycket energi i den här måltiden och det plockade rätt bra från mina 1200 kcal om dagen.   Något liknande kommer väl kosthållningen att se ut framöver. Dvs vanlig mat, men med fokus på lagom portioner, och att inte använda det allra onyttigaste som finns i matlagningen.

 

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Halv åtta hos mig – Nutrilett -style Middag!

  1. Lillemor Fältström

    Önskar dig framgång med din viktresa även i fortsättningen. Kramar.

Lämna en kommentar