Gung-saaben såld. Gick det bra?

Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att vi skulle sälja av våran SAAB gungbil, som barnen har använt mindre och mindre. 

Som jag tidigare skrivit flertalet gånger på min blogg, så upphör jag aldrig att förvånas över hur auktioner på Tradera kan sluta. Ibland går det inte så bra, men ibland går det superduperbra. GungSAAB:en är definitivt ett exempel på det senaste.  Lite undrar man ju ”varför köpte jag inte fler såna här när jag hade chansen 2007”. (Anna säger…för att bilen redan var smäckfull med allt ditt andra skräp såklart…det fanns inte plats för en enda pinal till, och dessutom var pengarna slut!) 

Hm…ligger en del i det kan man säga.

Hur som helst, jag hade i sinnet att man skulle kunna få mellan 300 – 500 på Tradera för den här leksaken. Helt fel!

 Jag avslöjar härmed att Gungsaaben inköptes, ny i kartong 2007 för 250 SEK. försäljningen på Tradera slutade i går på 2500 SEK, för en lätt insliten och lågmilad gungsaab. Helt sanslöst! 

Visst, den här rariteten kanske är värd ännu mer om några år…men jag har iaf hämtat hem vinsten och är nöjd :). Kan någon räkna upp en aktie eller fond som gett bättre avkastning sedan 2007 så be my guest.  Heja Tradera!!!

http://www.tradera.com/saab-rocking-car-gungbil-i-tra-playsam-92001-747220-auktion_101135_162123816

Jag har redan firat detta med att köpa in lite nytt lego till Broscarparts. Lyckades göra värsta fyndet på en köp och sälj-site igår, så kapitalet kommer att fortsätta öka i och med den investeringen. (förvisso blir det ju skatter osv men det är ju kärt besvär. Betalar jag skatt, betyder det ju att jag går med vinst!) 

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “Gung-saaben såld. Gick det bra?

  1. Norrhyttan

    Kul! Jag dammade precis av min gung-Saab som jag köpte på Saabfestivalen 2007, men jag har för mig att de kostade 300 spänn? Har också funderat på varför man inte köpte en hel pall med sådana. Inte för att tjäna pengar på, utan för att de hade varit perfekta presenter till folk som får barn.

    • Ja, det var kanske 300? Hur som helst, en bra investering var det, men jag köpte den inte heller för den skull, utan till min son som var på väg 2007. Hade också gärna gett bort ett par stycken, men bilen (900s 1991) var som sagt överfull med andra grejer från SDCC och även Ullared. topplockspackningen pajade dessutom på väg hem….minnesvärd resa!

Lämna en kommentar